divendres, 24 de febrer del 2017

TOT TÉ UN PRINCIPI I UN PER QUÈ


Què va ser abans l'ou o la gallina? No sé mai què contestar, però sí que us puc dir que parlant amb els meus amics sobre LA PETITEKA sempre m'acaben dient: "com és que no ho havies fet abans", "com és que després de tan de temps de consumir llibres il·lustrats, de fer tallers de llibres il·lustrats i de fer tants Sant Jordis d'exposicions a l'escola pels teus alumnes no tenies un blog?" Suposo que totes les coses cauen pel seu propi pes...i aquesta ha caigut ja de madura!!!!

Jo vaig començar des de ben petita a devorar literatura i a mida que em feia gran cada cop m'atreia més els "llibres per a petits" i ho poso entre cometes perquè la gran majoria de llibres il·lustrats que es venen a la secció infantil tenen uns missatges i uns valors que serveixen per a qualsevol edat, és més, quina delícia poder llegir un llibre als vuit anys i tornar-lo a rellegir als divuit i als trenta i als cinquanta i trobar en cada lectura matisos que apareixen perquè van de bracet amb la nostra vida i la nostra experiència. Ah! i quan dic llegir no em refereixo només a les paraules, a les lletres, també llegim les imatges. Ja ho veureu!!!

Però amb això no vull dir que no es pugui fer una classificació de llibres per edats, jo mateixa en faré una o intentaré fer-ne una. Llibres que es classifiquen en l'etapa infantil es poden assaborir també amb edat ben avançada. 

Bé, arribats a aquest punt de confiança, ja és hora de presentar-me millor. Em dic Noelia, sóc professora de secundària de llengua i literatura catalana i castellana. Imparteixo classes de francès i m'encanten els idiomes. Sóc col·leccionista i apassionada dels llibres d'il·lustracions i l'objectiu d'aquest blog és:

- compartir la meva afició amb vosaltres

- comentar llibres il·lustrats que per mi són rellevants i que poden aportar dins i fora de l'aula debat a nivell literari, històric, artístic, ètic...

- oferir a l'escoles tallers de llibres il·lustrats especialitzats en diferents etapes on els nois puguin tocar, llegir, veure i escoltar les històries que amaguen les seves pàgines, així com proposar activitats o projectes per realitzar a l'aula.

- I per sobre de tot, que els llibres us dibuixin un somriure o una llàgrima. Que quan acabeu de llegir un relat, alguna cosa dins vostre hagi canviat, s'hagi bellugat. Que al tancar el llibre sigueu una mica MÉS...




SOM-HI, A SOMNIAR!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada