dilluns, 13 de març del 2017

ESPECIAL DIA DEL PARE

Bon dia, lectors il·lustrats!!
Avui us porto un parell de recomanacions pel dia del pare. Sempre és un bon dia per regalar un llibre, però el 19 de març encara més. No hi ha res més bonic que agafar un llibre pensant en una persona determinada i si és el PARE encara millor!





A més començo fent-vos una anotació “molt personal”; normalment els millors llibres temàtics (pares, amistat, gelosia...) no porten en el títol la paraula clau. Així que defugiu dels títols tipus “el millor pare”, “el meu pare és el més divertit”... A vegades, són títols que ens fan d’ham però en realitat són de dubtosa qualitat.  
En aquesta línia us he seleccionat aquests dos àlbums il·lustrats.

Vinga en marxa!!!!


ADIVINA CUÁNTO TE QUIERO

Autor: Sam McBratney; Il·lustradora: Anita Jeram
Editorial: Kókinos
Etapa recomanada: Infantil i Primària






Com em va agradar aquest àlbum il·lustrat la primera vegada que el vaig veure!!! Adivina cuánto te quiero és un clàssic de la il·lustració. A més ens ofereix una gama tan ample de mides i formats: pop-up, llibre gegant, el mini.... Perfecte pel dia del pare -i de la mare, ja que no s’especifica el sexe.




Us he de dir que les il·lustracions d’Anita Jeram em van deixar bocabadada. Quina suavitat, quina textura ens els seus colors! M’encanta com ha fet servir les aquarel·les!!

I el text!!! No em digueu que mai li heu dit al vostre fill o filla “endevina quant t’estimo?” “A que no saps fins on t’estimo?” i acabeu obrint els braços de pam a pam o alceu els braços cap al cel. I acte seguit, el vostre fill us fa el mateix i així podríem estar fins a l’infinit... Doncs això fan aquestes dues llebres, pare i fill es pregunten i es responen a torns quant s’estimen mentre la soneta va guanyant-se cada cop més la llebre petitona. 

Un llibre que és una mossegada de tendresa des del principi fins al final.


ACTIVITATS DINS L’AULA
  • Etapa Infantil: Activitat 1 “Jo pinto la meva llebre”

                                 Activitat 2 “Pare, endevina quant t’estimo”
  • Etapa Primària: Activitat 1 “Els colors em defineixen”

                                  Activitat 2 “Jo de gran vull ser com el meu pare”
                                  Activitat 3 “Guess how much I Love you”
                    



UN CAMÍ DE FLORS
Autor: JonArno Lawson, Il·lustrador: Sydney Smith
Editorial: Libros del Zorro Rojo
Etapa recomanada: Primària, ESO, Batxillerat





Voilà un àlbum il·lustrat sense lletra i és que no la necessita!!!! Una història que parla per si mateixa; les seves il·lustracions són tan versemblants que ben bé podríem ser reculls fotogràfics. De fet, l’autor, el sr. Lawson, va concebre la història mentre passejava amb la seva filla camí de casa.

Un camí de flors, és un toc d’atenció a tots aquests pares que es deixen engolir per l’anonimat de la ciutat, que caminen com a zombis amb el mòbil escalfant-los l’orella, parlant que no conversant, fent un camí rutinari, quasi de memòria, amb el seus fills, perdent-se l'essència de la quotidianitat ben entesa. QUÈ ENS ESTÀ PASSANT??? Mentre pare i filla van passejant, la petita és capaç de veure i recollir flors dels indrets més estèrils de la ciutat, on la vida, en forma de flors, és fa camí.  En canvi, el seu pare, totalment mimetitzat per la grisor de la ciutat, avança impassible a les meravelloses descobertes de la seva filla, que més endavant es convertiran en regals que ens van apropant cada cop més als colors.
Un altre cop estem davant d’un àlbum on predominen els grisos i on destaca per sobre de tot el vermell de l’abric amb caputxa que porta la nena (Caputxeta Vermella contemporània). Els colors van apareixent a mida que la nostra protagonista s’apropa a casa seva.

Un àlbum amb una gran quantitat de detalls i que ens recorda a tots el pares com d’important és dedicar temps de qualitat als nostres fills amb tots els nostres sentits.

ACTIVITATS DINS L’AULA
  • Etapa Primària: Activitat 1 “Em miro en el meu pare”

                         Activitat 2 “Passegem junts. Què veiem?”


  • Etapa ESO i Batxillerat: Activitat 1 “Vaig en el metro i no et veig els ulls”



Doncs ja veieu, dues opcions ben diferents que no ens deixaran indiferents. Quina escolliríeu vosaltres??? 

També us poden interessar títols com P de Papa, El hilo de Ariadna, El viaje de mamá. Títols que tindran el seu propi post més endavant.


APA, A GAUDIR DEL DIA DEL PARE!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada